dilluns, 14 d’abril del 2008

Benvolguts/des companys/es:

Ara farà set anys que uns quants companys i jo vàrem decidir compartir un projecte comú per millorar la situació laboral dels treballadors de Fira. En aquell moment vàrem apostar per una nova opció sindical que no tenia representació a Fira.
L’aposta va ser per CCOO i no ens vàrem equivocar.

Amb les eleccions del 2002, va ser la nostra estrena com a representaciò sindical, vàrem treure un resultat inesperat per a tots i es va aconseguir que 8 membres de la nostra llista sortissin escollits com a Delegats del Comitè. Des d’aquell moment l a responsabilitat ha estat molt gran per a nosaltres i amb les eleccions del 2006 vàrem tornar a repetir els mateixos resultats .

En l’ànim de seguir consolidant la nostra opció, el propi Sindicat em proposa plantejar-li a la Direcció de Fira el fet de “alliberar-me”, és a dir, acumular en la meva persona part de les hores
sindicals dels meus companys de la llista de CCOO, per així tenir una dedicació en exclusiva per a fer accions sindicals.

Jo en aquells moments vaig tenir certs dubtes sobre la proposta, i veia més inconvenients que avantatges, no tenia massa clar haver de fer un “STOP” en la meva vida professional.
Però a la fi em vaig decidir per dir que SI.

Només quedava comunicar als meus companys de llista la proposta i esperar a veure quina reacció
tenien al respecte.
Com sempre no em van defraudar, al contrari van encoratjar -me a seguir endavant en presentar la
proposta a la Direcció General . Finalment vaig decidir a tirar endavant .
El propi Joan Coscubiela (Secretari General de CCOO de Catalunya ) li va fer la proposta a l’Agustí
Cordón abans de Nadal. I finalment, després de uns mesos de deliberacions la Direcció de Fira la
va aprovar.
Es tracta d’una situació que és molt comú a moltes empreses, però a Fira era la primera vegada que es proposava formalment i que s’acceptava per part de la Direcció.

Be, i ara us preguntareu que farà el Martí a partir d’ara?. Desapareixerà de Fira i no el veurem mes?.

Per a donar resposta a les preguntes, us explicaré com queda la meva situació.
La meva tasca i responsabilitat és treballar en dos vessants.
La primera i la més important, és FIRA, la meva tasca serà seguir treballant, però ara en
exclusivitat, per a millorar les condicions laborals de tots els companys, sense haver d’estar
pendent del dia a dia professional (Administració Proveïdors); per a mi aquesta és i serà la
prioritària.
Una segona enfocada a fer d’assessor en altres empreses, per això m’he de formar i aquesta formació també servirà per Fira. Això també farà que qualsevol assessorament que necessitem del
Sindicat, serà més directe a partir d’ara gràcies a la meva estreta relació amb ells.
Per a mi és un repte que afronto amb il·lusió i amb moltes ganes.
Sé que d’aquí un temps, quan hagi de tornar a incorporar-me laboralment, ja que aquesta tasca és temporal fins a les properes Eleccions S indicals, trobaré que el meu lloc de treball actual estarà ocupat per un altra persona, però tot i així em dóna moltes forces el veure que estic col·laborant per millorar les condicions laborals, i , en alguns casos fins i tot personals, de tots vosaltres.
Sé que alguns no entendreu aquesta situació, només us demano que un cop m és dipositeu la vostra confiança en mi i en la gent que m’acompanya i pode u estar segurs que no us defraudarem.

A partir de la publicació d’aquesta nota em podreu seguir localitzant als mateixos telèfons, o a través del meu e-mail de Fira i físicament estaré situat al Palau 8 al despatx que tenim de CCOO.
No us he de dir que per a qualsevol cosa que necessiteu, estic a la vostra disposici ó i amb les mateixes ganes de sempre estaré per ajudar-vos o per aclarir-vos qualsevol dubte.

Només em resta agrair la confiança que heu tingut fins ara i la que m’agradaria que tinguéssiu a partir d’aquest moment.

Jaume Martí i Mestres.